表現の仕方によって、違いなんてあるのだろうか
c0027188_3181564.jpg

 あなたはそれを、工業型農業と呼び

 私はそれを、強制収容所と呼ぶ

 あなたは彼らを、家畜と呼び

 私は彼らを、動物と呼ぶ

 あなたはそれを、屠殺と呼び

 私はそれを、殺害と呼ぶ

 あなたはそれを、肉と呼び

 私はそれを、身体(からだ)の一部と呼ぶ

 あなたは彼らを、食べ物と見る

 私は彼らを、友と見る

 あなたは彼らを、こらしめたい

 私は彼らを、守りたい

 私たちが、

 どう言葉で表現するかによる違いなんて、あるのだろうか?

 いや、違いなんて、ないのだ

 だって、どのみち動物たちは苦しみ、死ぬのだから

 Davegan Raza



(下の英文を、私なりに訳させて頂きました)

 You call them factory farms, I call them concentration camps.
 You call them livestock, I call them animals.
 You call it slaughter, I call it murder.
 You call it meat, I call it body parts.
 You see them as food, I see them as friends.
 You punish them, I want to protect them.
 What difference does it make what we call it?
 None really, the animals still suffered and died.
 Go Vegan and stop the killing spree

 Davegan Raza

by yayoitt | 2016-08-14 01:49 | 愛する動物のこと | Comments(0)
<< 疲れたハチ、砂糖水と愛しの夫 ずっと諦(あきら)めてたラザニア♪ >>